Első pályaversenyünk, EGIS kupa:

Az első pályaversenyünk előtt természetesen komoly edzésnapot tartottunk, hogy magabiztosan helytállhassunk az EGIS kupán. Szakértő segítségként Keló (Kelemen Tamás) is megtisztelt minket jelenlétével, neki köszönhetjük villámgyors fock vitorlánkat is! Kevés széllel, annál nagyobb lendülettel vetettük magunkat a kötelek közé, hogy fogadott edzőnk segítségével összerakjuk a krajc menetet. Ö igen, a szél azonban nem igazán támogatta elszántságunkat, így a kis szeles éles menet apró trükkjeit próbáltuk “egy csapat alá hozni”. Tanulság volt bőven és tanulni  való is! Köszi Keló, gyere máskor is!

Annyira megsajnált minket szélapó, hogy a verseny napjára nagy sietséggel megérkezett! Kicsit talán nagy erőkkel is! A még amúgy is egymásra hangolatlan legénység megkapta rögtön a nehezített verziót! 16 csomós alapszél szerénytelen befújásokkal… Ilyenkor termelődik igazán a férfihormon! Izgatott, de boldog feszültséggel vártuk a megmérettetést!

Gyors összefoglaló a hídról:
Rajt1: Elsőként voltunk a kreuzbójánál😜👍, és elsőként húztuk a spi-t. Hatalmasat borultunk😱… a spi 1 fall és a spi mentve a vízből , a csapat sértetlen és egyben🙏. Folytattuk a futamot és még így is a 7. helyezést értük el.

Rajt2: Rajtlövés…. és…a fock nem jön ki!😤 szerelés után 1,5 perc késéssel végre indulunk a mezőny után. Friss a csapat, türelmes a kapitány😜 3 hajót beérünk, így 6. helyen végzünk. Alapszél 31 csomó. Mára ennyi elég lesz!

 

Rajt3: Újabb izgalom, az első hátszeles szakaszon, a tack csatja megadta magát. Genacker le , alapvitorlával tovább. Az egész esemény közben persze elakad a maradék spi fall.😤 így 7. helyen végzünk.

Rajt4: Elrajtoltunk azzal a tudattal, hogy nem tudunk hátszeles vitorlát húzni. Az unalmas, hátszeles szakaszban szereltünk: fockot le, rángatjuk a kötelet és végre szabad… ennek ellenére a csapat motivációja padlón 😠😩, utolsók vagyunk.

Rajt5: hangulatunk enyhén szólva is😩 volt a rajtlövésnél. Utolsónak rajtoltunk, zavart szél, így kifordultunk a mezőnyből.

Az első bójánál 1. helyen újra versenyben😉. Hátszeles vitorla fel, a szél pöffös, fordul 90-180 fokot is hirtelen ….uhhh ha… de nincs borulás. A rutinos versenytársak természetesen elhúznak. Újabb kreuz, 3. helyen vagyunk … Don Rose, Menta előttünk. Utolsó hátszeles pálya. Akik spi-vel mennek azok előnyben, tengelyre tudnak haladni. Az After Eight ezt megteszi..beelőz. 4. helyen végzünk 😀👍 hatalmas öröm

.

Gratulálok a csapatomnak , hogy kitartottak és nem adták fel a nehézségek ellenére sem!
Az összesítésben 6. hely a Nau 330-as osztályban. Hatalmas élmény ilyen erős mezőnyben vitorlázni. Gratulálok a dobogós csapatoknak Kicsim, Menta, Don Rosé. Köszönöm minden egységnek az izgalmas versenyt.